Jak skutecznie szukać biura na wynajem?

Jeżeli jesteś na etapie zakładania własnej firmy lub prowadzisz przedsiębiorstwo, ale masz problem ze znalezieniem odpowiedniego biura, trafiłeś idealnie. Miejsce, w którym Ty i Twoi pracownicy będziecie pracować, musi posiadać kilka cech, które wpłyną na ogólny wizerunek firmy. Należą do nich wygoda, odpowiednia aranżacja i lokalizacja. Najlepiej, gdyby wszystko zamknąć jeszcze w niskich kosztach. Jak znaleźć nieruchomość spełniającą wszystkie te cechy? Zapraszamy do lektury.

Cierpliwość popłaca

Wynajem mieszkania wymaga czasu. Poszukiwania potrafią trwać miesiącami natomiast z ilości obejrzanych ofert i opisów, mógłbyś napisać książkę. Pośpiech jest zazwyczaj złym doradcą, który zmusza nas do zamieszkania w miejscach, które z wielu przyczyn nie odpowiadają nam w 100%. Podobnie sytuacja wygląda z wynajmem biura. Nie zostawiaj poszukiwań na ostatnią chwilę, ponieważ Twoja firma skończy w lokalu, do którego żaden klient nie będzie chciał przyjść po zmroku. Standardy są ważne. To dzięki nim Twoi pracownicy poczują się zmotywowani i spędzenie kilku godzin w pracy nie będzie uciążliwe.

Internet pomaga znaleźć odpowiednią ofertę wynajmu, ale warto również popytać znajomych czy sprawdzić prasę. Niektórzy korzystają również z pomocy agencji nieruchomości, która przedstawia wiele możliwości, ale pobiera prowizję, która w przypadku początkujących firm może stanowić problem. Najważniejsze, abyś przed podpisaniem umowy osobiście sprawdził pomieszczenia. To, co pięknie wygląda na zdjęciu, nie musi być takie samo w rzeczywistości.

Komfort i wygoda

Weź pod uwagę, że w biurze spędzasz większość swojego dnia. Twoi klienci i pracownicy również. Warto postawić na miejsce, w którym praca nie będzie smutnym obowiązkiem, ale przyjemnością. Oglądając kolejne lokale, zwróć więc uwagę na możliwości aranżacyjne oraz estetykę miejsca. Liczba pokoi, rozmieszczenie pomieszczeń i metraż, mogą pomóc zaplanować przyszłe miejsce pracy i zastanowić się, czy powierzchnia jest wystarczająco duża. Nie zapominaj o specyfice swojej branży i jej wymogach. Jeżeli często spotykasz się z klientami i kontrahentami, należy pamiętać o sali konferencyjnej.

Koszty wynajmu i lokalizacja

Cena wynajmu to kwestia indywidualna, ale należy do najważniejszych czynników. Koszty zależą od wielu czynników, do których należą lokalizacja, długość umowy, metraż czy stan budynku. Oceń racjonalnie, ile jesteś w stanie przeznaczyć na wynajem biura i trzymaj się tej kwoty podczas przeglądania ofert. Lokalizacja jest ściśle powiązana z ceną powierzchni. Najlepiej zdecydować się na miejsce, w którego sąsiedztwie znajdują się restauracje, poczta, bank i miejsce do regeneracji.

Opublikowano